Ankara Üniversitesi Özel eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’mize gelen öğrencim ilk başvurduğunda “k, g, f, h, l, y, r” seslerini çıkarmada güçlük yaşamaktaydı. Konuşması çok hızlıydı ve konuşma anlaşılırlığı düşüktü. Öğrencim ile çalışırken Çocuk Aile Birlikte Fonolojik Terapi Programını (Bowen, 1998, 2006) uyguladık ve müdahale yaklaşık 2,5 ay sürdü. Süreğen sağlık problemleri nedeniyle okul öncesi eğitim alamayan öğrencimle bu programın yanı sıra erken okuryazarlık becerilerine yönelik çalışmalar yaptık. Bu çalışmalar sonucunda güçlük yaşadığı sesleri çıkarmaya başladığı, konuşma hızı normale döndüğünü ve erken okuryazarlık becerilerinde yaş grubuna uygun performansa ulaştığı için programı tamamladık. Öğrencimi ve ailesini tebrik ediyor ve yeni başlayacağı okul hayatında başarılar diliyorum.

Arş. Gör. Hatice AKÇAKAYA

Temmuz 2017